چرا بخاری ماشین در هوای سرد به خیر گرم نمی نماید؟ - روزنامه خودرو ماشین تازه
چرا بخاری ماشین در هوای سرد به نیکی گرم نمینماید؟ بخاری خودرو برای رانندگی عالی و ایمن خیس در روزهای سرد پیاده سازی گردیدهاست. به یاری این سیستم میتوانید مهاجرتهای لذت بخشی را در روزهای سرد تجارب فرمایید. البته در حال حاضر که روزهای سرد و زمستانی در حالا فرا وصال هست این پرسش قادر است برای اکثر رانندگان پیش بیاید که چرا بخاری ماشین به اندازه کافی گرم نمینماید؟ آیا نیاز به تعمیر و هزینههای بالا میباشد؟ به همین ادله پیش از اینکه وارد فصلپاییز و فصلزمستان شویم خوب میباشد سیستم بخاری خودرو را بررسی و تحقیق فرمائید تا در شکل نیاز به تعمیر سریعخیس آن بپردازید. این نوشتهی علمی از دکان اسباب یدکی ماشین جدید را از دست ندهید.
چرا بخاری ماشین در هوای سرد به خیر و خوبی گرم yunusmechanic نمینماید؟
به صورت حتم رانندگی در روزهای سرد فارغ از وجود بخاری بسیار خطرناک و آزار دهنده هست. وجود یک سیستم گرمایشی با یک تلاش مطلوب از لزومهای هر وسیله نقلیه ایی هست. در صورتیکه بخاری معیوب باشد و به صحت فعالیت نکند سبب تولید بخار شیشههای ماشین گردد و حالت رانندگی خطرناکی به وجود خواهد آمد. برای این پرسش که چرا بخاری ماشین در هوای سرد به خیر گرم نمینماید، یکسری عامل رایج وجود دارااست که با رسیدگی آن ها میتوانید سیستم گرمایشی خودرو را مانند روز نخستین به عمل اندازید. مردم دلایل فعالیت نکردن بخاری ماشین بهاین تفصیل هست:
مسدود شدن هسته بخاری
گرفتگی رادیاتور بخاری
فساد رشته و یا این که دمنده بخاری
کافی نبودن آب موتور
جراحت دیدگی روزنههای بخاری
تحت بودن سطح مایع سیستم خنککننده
جرم گرفتگی پروانههای واتر پمپ
گشوده ماندن ترموستات موتور
نشتی مایع خنککننده
زخمدیدگی شیلنگ بخاری
شیر در اختیار گرفتن بخاری
کمبود گرمای بخاری، شایعترین عیبی میباشد که در روزهای فصل زمستان برای خودروها صورت می دهد. درین نوشتهیعلمی به رسیدگی دلایل نام برده میپردازیم:
دلایل گرم نکردن بخاری ماشین
مسدود شدن و گرفتگی هسته بخاری
گرفتگی هسته بخاری ماشین یک کدام از مرسوم ترین دلایل عمل نکردن بخاری خودرو است. برای فهم تلاش و انگیزه به چنگ آوردن آن عالی میباشد بدانید به هیچ وجه هسته بخاری چیست و چه کاری در بخاری خودرو اعمال میدهد؟
هسته بخاری Heater Core مهم ترین نصیب سیستم خنککننده خودرو می باشد که تحت عنوان یک مبدل حرارتی بازی نقش مینماید. ساختار آلومینیومی لوله ورودی و خروجی هسته بخاری سبب ساز عبور مایع خنککننده در موتور خودرو گردیده؛ این گرما از مایع خنککننده دمای پیشرانه نشات گرفته میباشد که از روش اتصالات در سراسر بخاری جریان پیدا مینماید. با جابجایی هوا به باطن هسته کابین خودرو پراز هوای گرم میشود.
هسته بخاری تندرست این تضمین را به شما خواهد بخشید که بخاری خودرو به صدق فعالیت خواهد کرد و تلاش باصرفهای را از خویش نماد خواهد بخشید. هم اکنون با عنایت هسته بخاری در خودرو و متعادل کردن هوای درون کابین آشنا شدید تماماً برایتان روشن خواهد بود یک هسته بخاری معیوب تا چه واحد سنجش قادر است ایراد ساز باشد.
فساد هسته بخاری که منجر شغل نکردن بخاری خودرو میگردد دارنده نمادهایی است که مردم آن در قسمت پایین گستردن داده شدهاست:
ارتقاء دمای موتور
مه گرفتگی شیشههای خودرو
جریان هوای نامناسب
گرمای بسیار یه خرده از حرفه دمنده بیرون میگردد.
زود مجموع شدن مایع خنککننده
امّا اینکه چرا هسته بخاری مسدود می شود دلایل متعددی دارااست که در غایت منجر کاهش ساخت و ساز گرمای بخاری میگردد. دلایلی زیرا زنگ زدگی، خوردگی و آب و روغن قاطی کردن است. در برخی موردها مشاهده گردیده است که میاقتدار با شست و شوی هسته بخاری خلل را برطرف و همت گرمایش خودرو را بازیابی کرد. البته درصورتی که این فعالیت سودای نداشته باشد بایستی نسبت به بده بستان آن مبادرت فرمایید.
گرفتگی رادیاتور بخاری
یکی متداول ترین استدلال گرم نشدن بخاری مرتبط با کثیفی و جرم به دست آوردن رادیاتور و لولههای آب بخاری میباشد. به نحوی که در خصوص اکثر زمان ها اتومبیلهایی که کارکرد فراتر از سه سال دارا هستند سوای شک وتردید میتوان بیان کرد بخشی از حرارت بخاری بدلیل کثیفی رادیاتور بخاری معدود گردیده است، هر تعدادی این افت حرارت محسوس و آزار دهنده نباشد. در اکثر زمان ها اتومبیلها شلنگهای بخاری روی لولههای فلزی بسته می شوند که به قسمتهایی از سیلندر و سرسیلندر متصل گردیده است. این لولهها با سپری شد فرصت در گیر زنگ زدگی می شوند و قطر داخلی آن ها توسط لایهای از جرم و پوسیدگی به نصف یا این که کمتر کاهش میابد که سبب افت جریان آب در رادیاتور بخاری میگردد، شلنگهای بخاری نیز ممکن میباشد در تاثیر پوسیدگی و مستقل شدن لایه داخلی مسدود شوند.
عدم استعمال از بخاری در فصلتابستان نیز سبب میگردد حرارت کانالهای رادیاتور بخاری، بیشتر از حد مواقع به کار گیری در فصلزمستان گردیده و موقعیت برای جرم به دست آوردن آماده خواهد شد، در طی ماههای گرم گاهی تا هشتاد درصد مسیر عبور آب در رادیاتور بخاری مسدود گردیده و با فرا وصال فصل سوزوسرما بخاری را از عمل میاندازد. شایسته ترین رویه برای حل این نقص مفتوح کردن شلنگهای آب بخاری و نظافت کردن باطن رادیاتور به وسیله ترکیب پنجاه درصد آب و جرمگیر و فشار آب می باشد.
می توانید یکی شلنگها را فراتر نگاه داشته و توسط یک قیف خرد محلول آب و جرمگیر را باطن آن بریزید و حدود ده دقیقه درانتظار بمانید، بطوری که جرم و کثیفی درون رادیاتور از سمت دیگر شلنگ بخاری بیرون گردیده و خارج بریزد، آنگاه با فشار شلنگ آب (ترجیحاً آب گرم) رادیاتور را از محلول پنجاه درصد جرمگیر و جرمهای مانده تمیز نمائید و بعداز پاک شدن آب خروجی و نبود زنگ و ذرات آویزان در آن شلنگ بخاری را در محل خویش نصب فرمائید.
فساد رشته و یا این که دمنده بخاری
انگیزه دیگر که بسیار شایع میباشد، فساد حرفه و یا این که دمنده بخاری میباشد. دمنده بخاری برای خودرو وسیله ایی ضروری و حیاتی به حساب میآید. وظیفه این قطعه تصاحب کردن گرمای ساختوساز گردیده به وسیله سیستم ذکر شده و دمیدن ان از روش سیستم تهویه به هسته بخاری هست.چنانچه این قطعه مبتلا نقص گردد بخاری خودرو به خیر و خوبی عمل نخواهد کرد. در این صورت رادیاتور بخوبی گرم میشود، آب داغ موتور نیز وارد سیستم میگردد، اما در غایت هوای دور و بر به صدق وارد نشده و با کانال گرمایی واکنش نمینماید. عیب این موقعیت، حرفه یا این که به عبارتی دمنده بخاری میباشد. برای رفع این عیب می بایست رشته بخاری را گشوده کرده و آن را در خارج آزمایش کرد، بعد از آن عیب آن را برطرف کرده و مجدد روی سیستم نصب کرد.
کافی نبودن آب موتور
گاهی آب موتور کفاف نمی دهد و سطح آن تحت میباشد در فیض کانال گرمایی بخاری نیز نمیتواند به صدق تبادل حرارتی داشته باشد، در این صورت می بایست به سیستم خنککاری موتور آب اضافه کنیم. آنگاه سیستم را هواگیری کرده و آن را نشتیابی میکنیم.
انواع در روزنههای بخاری
یکی دلایل گرم نشدن بخاری انواع در روزنههای بخاری و ورود هوای سرد به خروجی مسیر هوای بخاری میباشد که منجر ولرم یا این که سرد شدن باد بخاری میشود. در خودروهایی که روزنه تهیه و تنظیم سوزوسرما و گرمای آنان مکانیکی میباشد و بصورت چرخشی یا این که رفت و برگشتی به وسیله جنبش دست تهیه و تنظیم میگردد معمولا خار نگهدارنده سیم روزنه هوا در گیر گونه های گردیده و روزنه هوای سرد بطور بدون نقص بسته نمی شود. معمولا در شکل بروز این خلل اهرم تهیه و تنظیم روزنه هوا شل و ول گردیده و یا این که در واپسین محل رقم خورده برای شرایط سوز و سرما قرار نمیگیرد و در شکل قرار دادن اهرم در اختیار گرفتن به سمت موقعیت سوزوسرما در واپسین مرحله به طور فنری به عقب گشوده میشود.
در اتومبیلهایی که دارنده سیستم تهویه هوای اتومات الکترونیکی هستند یک موتور الکتریکی خرد، روزنه تهیه و تنظیم هوا را گشوده و بسته مینماید که دارنده چرخ دندههای پلاستیکی خرد و دقیق میباشد.
زیر بودن سطح مایع سیستم خنککننده
هر وسیله ی نقلیه ایی برای ساختوساز دمای مطلوب برای پیشرانه از مایع خنککننده نیز فایده میگیرد. گنجایش مایع خنککننده هر خودرو بسته به نوع و سبک خودرو گوناگون می باشد. در شرایطی که که سطح مایع از معیار استاندارد کمتر گردد بخاری ماشین به نیکی شغل نخواهد کرد. در حالتیکه که شما هم با پرسش ” چرا بخاری ماشین در هوای سرد به نیکی گرم نمینماید؟” مواجه می باشید خوب از سیستم خنککننده را آیتم پژوهش قرار دهید و از سطح مایع خنککننده باور نتایج نمایید. چراکه در صورتیکه سطح مایع خنککننده نادر باشد هسته ی بخاری به صدق عمل نخواهد کرد و هوای گرمی ساخت نخواهد شد.
ذیل بودن سطح مایع سیستم خنککننده (ضد یخ) سبب ساز میگردد گرمای بخاری تا حد متعددی نادر و یا این که انقطاع خواهد شد. از آنجایی که بخاری حرارت خویش را از گرمای مایعی که در سیستم خنککننده در درحال حاضر چرخش میباشد اخذ مینماید و رادیاتور بخاری در سطح نسبتاً بلندی نسبت به سیستم گردش آب قرار گرفته، تحت بودن سطح آب منجر عدم گردش آب گرم در رادیاتور بخاری و در سود سرد شدن باد بخاری میشود.
ممکن میباشد سطح آب مقداری زیر باشد و نیمی از رادیاتور را در بر بگیرد، دراینحالت گرمای بخاری تقریبا نصف میگردد و با بالا بردن به دور موتور (گاز دادن) به گرمای آن تا حدودی اضافه میگردد. در اکثر اوقات اتومبیلها در هنگام معدود بودن آب رادیاتور یا این که به عبارتی مایع سیستم خنککننده، گرمای باد خروجی روزنههای بخاری با هم تفاوت میکند. به صورت نمونه گرمای باد روزنه سمت طلبه بیشتر یا این که کمتر از گرمای روزنه اواسط یا این که سمت راننده می گردد .
البتّه ممکن میباشد معیار سطح در اندازه نرمال باشد امّا آلوده! کثیف بودن مایع خنککننده از سایر دلایل عمل نکردن بخاری ماشین میباشد که سبب بسته شدن هسته بخاری و زنگ زدگی رادیاتور گردد.
برای اعتقادوباور از همت مایع خنککننده خوب میباشد در زمانهای کوتاه بازه مخزن خودروی خویش را گزینه تحقیق قرار دهید. در شکل نامیزان بودن دوباره آن را لبریز و در صورتیکه کثیف باشد آن را بده بستان فرمائید و فراموش نکنید استدلال آلودگی مایع را پیدا نمائید. چراکه آلودگی مایع خنککننده قادر است خبر از فساد رمز سیلندرهای معیوب، واشر رمز سیلندر معیوب و … باشد.
جرم دریافت کردن پروانههای واتر پمپ
جرم تصاحب کردن و خوردگی پروانههای واتر پمپ سبب میشود گردش آب در به دور آهسته بسیار نماید یا این که متوقف خواهد شد. دراینحالت بخاری در به دور آهسته موتور ولرم یا این که سرد گردیده و به محض جنبش اتومبیل یا این که گاز دادن و بالا بردن به دور موتور بخاری گرم می گردد. در برخی از اتومبیلها واتر پمپ به وسیله واشر روی سیلندر یا این که سینی جلوی موتور بسته می شود. درین نوع اتصال واتر پمپ، در شکل ضخیم بودن واشر، مسافت در میان پروانه واترپمپ و کفه روی سیلندر یا این که سینی موتور زیاد گردیده و جریان آب به سمت رادیاتور بخاری را کاهش میدهد. این ایراد نیز منجر سرد یا این که ولرم شدن بخاری در بدور آهسته میشود.
گشوده ماندن ترموستات موتور
یکی از دیگر از عواملی که در کارکرد بخاری نقش بسیار مهمی داراست ترموستات خودرو است. ترموستات وظیفه داراست تا مسیر آب موتور را تغییر و تحول دهدیعنی وقتی که نیاز به خنککردن آب وجود ندارد آب همچنان درون موتور و گوشه و کنار آن گردش نماید و وارد رادیاتور نشود. هر فرصت که دمای آن به حدی بالا رفت که نیاز به خنککاری و کاهش دما بود، ترموستات خویش به خویش گشوده گردیده و اذن عبور آب را میدهد.
گاهی در فصلزمستان ترموستات برداشته می گردد و آب در همگی مواقع خنک میگردد. این شرایط تنها مطلوب هوای گرم میباشد و در فصلزمستان منجر میگردد تا بخاری، گرمای لازم را ساخت و ساز نکند. گاهی ترموستات وخیم میباشد و مدام در موقعیت گشوده جایدارد. درین حالت هم گشوده بخاری گرمای مایحتاج را ایجاد نمینماید برای رفع عیب می بایست ترموستات بده بستان گردیده و سیستم نشتیابی خواهد شد.
نشت مایع خنککننده
مایع خنککننده موتور معمولاً بوی تند و رنگ سبز دارااست. در صورتیکه خودرو مبتلا نشتی مایع باشد به راحتی میتوانید از بوی آن متوجه مورد گردید. نشت مایع یا این که ضد یخ سبب ساز پایین آمدن سطح آن گردیده که قادر است خلال گرم نکردن بخاری؛ زخمهای دورازشوخی به پیشرانه خودرو وارد نماید و شمارا متحمل هزینههای تعمیر بالایی نماید.
زخم دیدگی شیلنگ بخاری
به صورت معمول شیلنگهای بخاری که دوتا می باشند و با اسم شلنگ ورودی و شلنگ خروجی شناخته میگردند از مواد مرغوب و کیفیت خوب ساخته میشود تا واحد سنجش قدرت آنها در قبال حرارت بالا باشد. شیلنگ ورودی بخاری که وظیفه جابجایی حرارت یا این که به عبارتی آب رادیاتور دارااست درصورتیکه از مواد اول و با کیفیت ساخته گردد در گیر فرسودگی زودتر از موعد می شود.
به صورت معمول از لاستیک در ایجاد کرد این شلنگ به جهت مقاومت بالا در قبال گرما و دماهای بالا است به کار گیری میشود. به همین عامل سفارش می گردد در شکل نیاز به ردوبدل شلنگ رادیاتور بخاری مسلما از برندهای اورجینال و شرکتی خریداری فرمایید تا اعتقاد بی نقص را از این قطعه داشته باشید.
شیر در اختیار گرفتن بخاری معیوب
فساد شیر در دست گرفتن بخاری که تحت کاپوت قراردارد بیشتر در خودروهای دیرین و از شغل افتاده شکل می گیرد. شیر در اختیار گرفتن بخاری مانند یک سوئیچ فعالیت مینماید و به بخاری اذن شیوه و خموشی شدن را میدهد. در صورتیکه این قطعه مبتلا نقص گردد شغل نکردن بخاری سود آن میگردد.
چیکار کنیم که بخاری خودرو، عملکرد قابل قبول داشته باشد؟
مهمترین نکته در کوشش قابل قبول بخاری و سیستم تهویه رادیاتور خودرو به کارگیری از ضدیخ که نسبت آن 50 به 50 و مایع خنککننده حتیدر روزهای گرم است. همینطور اعتنا داشته باشید از آب شیر ابدا در سیستم خنککننده به مکان مایع خنککننده به کار گیری نکنید.
عدهبندی
بخاری خودرو نیروی خویش را از پیشرانه خودرو اخذ مینماید. درصورت گرم نشدن موتور، بخاری به صدق عمل نخواهد کرد. به همین استدلال حفظ از موتور را فراموش نکنید و تازمانیکه گرم نشده میباشد شکیبایی داشته باشید؛ و همینطور از قطعات کیفیت خوب و اورجینال در خرید اسباب و اثاث یدکی زیرا رادیاتور به کار گیری نمایید. رادیاتور بخاری اساسی و اورجینال دارنده ساختار آلومینیومی برای رسانای خوب گرما هست تا بخاری همت باصرفه و مطلوبی داشته باشد.
منبع
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- حفظ محیط زیست در تولید آهن؛ راهبردها و چالش ها
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- راهنمای خرید بهترین لوازم خانگی - اسپیتا
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی