راهکارهای کارآمد برای تبلیغات موفق در اینستاگرام2023-03-09
تبلیغات اینستاگرام همراه با صفر تا صد نکات مهم تبلیغ در اینستاگرام
در دنیای دیجیتال امروز، شاید کمتر کسی را پیدا کنید که روزانه حداقل یک بار از اینستاگرام استفاده نکند، به همین دلیل کسبوکارهای زیادی برای تبلیغات و جذب مخاطب به این فضا روی آوردهاند. استفاده از تست و آزمایش A/B، تحلیل دادهها و پیگیری نتایج، بهروزرسانی و تطبیق با تغییرات جدید و برقراری ارتباط مستمر با مخاطبان، میتواند به بهبود عملکرد تبلیغات شما کمک کند. همچنین، بهرهگیری از تجربهها و دانشهای مشابه و ادامه یادگیری و بهروزرسانی دانش، میتواند به شما در ایجاد کمپینهای موفقتر و جذب مشتریان بیشتر کمک کند. بهرهگیری از تجربهها و دانشهای مشابه در حوزه تبلیغات اینستاگرام میتواند به شما در ایجاد کمپینهای موفقتر کمک کند. مطالعه مطالعههای موردی (Case Studies) و استفاده از تجربیات سایر کسبوکارها میتواند به شما ایدههای جدیدی برای بهبود تبلیغات خود بدهد. تحلیل و اندازهگیری عملکرد تبلیغات یکی از مهمترین مراحل در تبلیغات مؤثر است.
انتخاب قالب تبلیغ تماماً به محتوای در نظر گرفته شده از سوی شما بستگی خواهد داشت. تیم تحریریه آکادمی ایمان پاکراه، با علم روز و تحقیق، محتواهای کاربردی و پویا در حوزه کسب و کار را ارائه میدهد. ما با افتخار تجربیات و دانش خود را با شما به اشتراک میگذاریم تا شما نیز به سمت دستیابی به اهداف کسب و کار خود حرکت کنید. در این روش شما به عنوان اسپانسر یا حامی مالی مسابقاتی که در اینستاگرام برگزار میشوند، به تبلیغ برند و کسبوکار خود میپردازید. ( 50تا) اما نرخ افزایش فالوور نشان میدهد تبلیغات پیج A بازدهی بیشتری داشته و بهتر بودهاست. برای تحلیل میزان رشد فالوور، در بخش اینسایت وارد your audience شده و گزینه see all را انتخاب کنید.
مصاحبه با افراد خاص را به اشتراک بگذارید
همچنین میتوانید تعداد لایکها و کامنتها را با تعداد فالوورها تطبیق دهید؛ باید یک تناسبی بین لایکها و تعداد فالوورهای یک پیج وجود داشته باشد. به طور میانگین و برحسب نوع کسبوکار باید حدود 10 درصد فالوورهای پیج مربوطه تعداد لایک هر پست باشد؛ بنابراین محتاطانه عمل کنید و تعداد فالوور را در کنار فاکتورهای دیگر برای تصمیمگیری در نظر بگیرید. با این روش میتوانید دو یا چند نسخه از تبلیغات خود را با تغییرات جزئی (مانند تصویر، متن، یا فراخوان به عمل) ایجاد کنید و عملکرد هر نسخه را مقایسه کنید.
برای اینکه در این زمینه خوب شوید باید کمی راجع به رازهای فروش مطالعه کنید. باید راجع به رفع نیاز و حس رضایتی که می تواند بعد از خرید داشته باشد صحبت کنید. بررسی ویژگیهای جمعیتی مخاطبان مانند سن، جنسیت، محل سکونت و وضعیت اجتماعی میتواند به شما در شناسایی مخاطبان هدف کمک کند. این اطلاعات به شما کمک میکند تا محتوای تبلیغاتی خود را به گونهای طراحی کنید که برای این گروه خاص جذاب باشد. پستهای تبلیغاتی با تخفیفهای ویژه یکی دیگر از روشهای تبلیغات در اینستاگرام است که در اینستاگرام موثر واقع میشود. ارائه تخفیفهای محدود و پیشنهادات ویژه، میتواند انگیزه زیادی در مخاطبان ایجاد کرده و آنها را به خرید ترغیب کند.
شما می توانید با تولید محتوای تبلیغاتی جذاب و یا ایجاد بنرهای تبلیغاتی مناسب، تبلیغات گسترده و هدفمندی را برای پیج اینستاگرام خود ایجاد کنید. این راهنمای گام به گام به شما کمک میکند تا با روشهای مختلف ایجاد، هدفگیری و بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام آشنا شوید. از تنظیم حساب کسبوکاری گرفته تا تحلیل عملکرد تبلیغات، همه مراحل لازم برای ایجاد یک کمپین موفق در این پلتفرم محبوب را پوشش خواهیم داد. با پیروی از این راهنما، میتوانید استراتژیهای موثری برای تبلیغات اینستاگرام خود تدوین کنید و به اهداف بازاریابی خود دست یابید.
کاربران اینستاگرام به دنبال الهامگرفتن، سرگرمی یا کسب اطلاعات هستند؛ بنابراین اگر تبلیغات شما بهوضوح در حال تلاش برای فروش چیزی باشد، مخاطبانتان بهسرعت از آن عبور میکنند و توجهی نشان نمیدهند. باتوجهبه اینکه اینستاگرام کاربران بسیاری دارد، میتوان گفت استفاده از این پلتفرم برای تبلیغات بسیار موثر و البته مقرونبهصرفه است. نحوه تبلیغات در اینستاگرام به نوع کسبوکار، مخاطبان و بودجه مشاغل بستگی دارد. مهمترین مورد برای تخمین این هزینه، مخاطبان شما و نوع تبلیغاتی است که برای کسبوکار خود در نظر دارید. از سال 2015، هر کسی میتواند با اکانت اینستاگرام برای کسبوکار خود تبلیغات اینستاگرام ایجاد کند.
آنها معمولا در ساعات ابتدایی روز دانشگاه یا سرکار هستند و کمتر اینستاگرام را چک میکنند. بنابراین تبلیغتان را باید به پیجی بسپارید که مخاطبانش دارای چنین ویژگیهایی باشند. این کار به افزایش اعتبار شما کمک کرده و به مخاطبان این امکان را میدهد که در یک نگاه متوجه شوند موضوع پیج شما چیست.
آموزش افزایش فروش
شما فقط باید تصمیم بگیرید که وقتی افراد روی تبلیغ شما کلیک میکنند، کجا هدایت شوند. در اینستاگرام قابلیتی تحت عنوان پروموشن وجود دارد که برای استفاده از آن باید گزینه بیزینس پروفایل (Business Profile) را برای پیج خود فعال کنید. با فعال کردن این قابلیت، اینستاگرام محتواهای پیج شما را تبلیغ خواهد کرد.
اینستاگرام قالبهای مختلفی ارائه میدهد، از جمله تبلیغات عکس، کاروسل، اسلایدشو و ویدیو. در این مقاله، به بررسی اهمیت تبلیغات در اینستاگرام، روشهای موثر تبلیغ در این پلتفرم و نکات کلیدی برای داشتن تبلیغات موفق در اینستاگرام خواهیم پرداخت. تبلیغات اینستاگرام امکان جمعآوری اطلاعات مخاطبان را فراهم میکند.کافی است، هر یک از این افراد بر روی لینک آگهیها کلیک کنند تا امکان دسترسی به آنها محقق شود. آشنایی با برند از اصلیترین اهداف کسب و کارهای نوپا است.به این ترتیب، شما میتوانید برند خود را به کاربران معرفی کرده و در این زمینه اطلاعرسانی کنید. پست گذاشتن پشت سر هم و مکرر، فالوورهای شما را خسته خواهد کرد و نهایتا شما را آنفالو میکنند.
این اقدام همچنین میتواند به شما کمک کند تا با افراد جدید ارتباط برقرار کنید و دنبال کنندگان جدیدی جذب کنید. همچنین تگ کردن مکانها نیز میتواند به شما کمک کند تا کسانی که علاقهمند به آن مکان هستند را جذب کنید. اما باید مراقب باشید که هر پلتفرم اجتماعی دارای خصوصیات خاص خود است و باید بهترین روشها و استراتژیها را برای هر یک از آنها اعمال کنید. به عنوان مثال، یکی از روشهایی که بدانیم چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم این است که اگر میخواهیم محتوای خود را در توتیتر تبلیغ کنیم، باید توجه داشته باشید که از متن و نوشتههای جذاب استفاده کنید. تبلیغ تصویری یا ویدیویی یک روش جذاب برای معرفی محصولات و خدمات شما است.
تبلیغات شما باید در دید افرادی قرار بگیرد که مشتریان بالقوه شما هستند. این گونه هم نرخ تبدیل افزایش می یابد و هم از منابع به بهترین شکل ممکن استفاده کرده اید. یکی از بزرگ ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام، یکپارچگی آن با تبلیغات فیسبوک است؛ یعنی شما می توانید از قابلیت های پیشرفته فیسبوک برای شناسایی و هدف گذاری مخاطبان خاص استفاده کنید. دقت داشته باشید که این روش از تبلیغ نویسی در اینستاگرام با توجه به جنبه بصری جذاب، در کسب و کارهای مختلف جواب داده و تأثیر مثبتی دارد.
با استفاده از این آموزش ها، به راحتی برند خود را در دنیای دیجیتال معرفی کرده و به مشتریان جدید دست پیدا کنید. معمولاً بازدید استوریهای افراد به مراتب بیشتر از تعداد لایک و کامنتهای پست آنها است. با این اوصاف میتوان با قطعیت گفت که تبلیغ در استوری گزینه مناسبی است. برای مثال لینک صفحه خرید محصولات خود را در استوری اینستاگرام منتشر کنید.
تعداد این پستها باید به حدی باشد که به مخاطب این مفهوم القا شود که شما در ابتدای راه نیستید و میتواند به شما و کارتان اعتماد کند. تبلیغات در اینستاگرام، شامل معرفی یک کسبوکار، شخص، صفحه اینترنتی و …. در قالب پست، استوری و لایو توسط یک صفحه پربازدید یا افراد مشهور میشود. یکی از ویژگیهای منحصربهفرد سنجاب، امکان جستجوی پیشرفته برای یافتن صفحات مناسب تبلیغات است.
بهترین عکس برای پروفایل یک حساب کاربری تبلیغاتی در اینستاگرام، عکس لوگوی برند شما است. از آنجایی که عکس در پروفایل اینستاگرام دایروی است، بهتر است که یک ورژن دایروی از لوگوی برند خود طراحی کنید. به علاوه، به این نکته توجه داشته باشید که عکس پروفایل در حساب کاربری اینستاگرام، قابل زوم کردن نیست و بنابراین، بهتر است که این تصویر فاقد جزئیات و کاملا مشخص و ساده باشد. یکی از مهمترین نکاتی که برای تبلیغات در اینستاگرام باید رعایت کنید، بهینهسازی پروفایل است.
این روشها با استفاده از قابلیتهای خاص اینستاگرام، از جمله ویژگیهای بصری، استوریها و الگوریتمهای هوشمند، به کسبوکارها کمک میکنند تا توجه مخاطبان را جلب کرده و آنها را به اقدام و خرید ترغیب کنند. تبلیغات جادویی در اینستاگرام نه تنها قادر به افزایش آگاهی از برند هستند، بلکه در تقویت ارتباطات برند با کاربران و ایجاد تبدیلهای بیشتر نیز تاثیرگذارند. در این مقاله، به بررسی روشهای مختلف تبلیغات در اینستاگرام میپردازیم و نحوه استفاده بهینه از هر یک را برای رشد کسبوکارها بررسی خواهیم کرد. روشهایی همچون استفاده از استوریهای تعاملی، همکاری با اینفلوئنسرها، و تولید محتوای ویدئویی جذاب، میتوانند تاثیر زیادی در افزایش تعامل، جذب مشتری و حتی افزایش فروش داشته باشند. آمار نشان میدهد اینستاگرام در ماه یک میلیارد کاربر فعال دارد و بعد از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی پرطرفدار در جهان است.
با این حال، ابتدا باید درک کنید که چشمانداز تبلیغاتی این پلتفرم چگونه در حال تغییر است. در این مقاله همه چیزهایی که باید درباره ایجاد، هدفگیری و بهینهسازی تبلیغات اینستاگرام بدانید را بررسی خواهیم کرد. پس از انتشار تبلیغات در اینستاگرام، به مدت اجرای کمپین، عملکرد آن را ارزیابی کنید.
- اگر پیجهایی که به آنها سفارش تبلیغ میدهید را به درستی انتخاب کنید، میتوانید بازدهی خوبی از کمپین بگیرید.
- اول اینکه میتوانید با Promote که شبیه دکمه Boost فیسبوک است، هر پستی را به تبلیغ تبدیل کنید. {
- بعد از طی مراحل قبل و آشنایی با نحوه تبلیغات در اینستاگرام باید یک اکانت اینستاگرامی برای برند یا کسبوکار خود داشته باشید. |}
- بنابراین، ویدئوی شما در IGTV باید شروعی قوی داشته باشد تا مخاطب به ادامهی تماشای آن در IGTV ترغیب شود. {
- بنابراین باید با استفاده از خلاقیت و ابزارهای تولید محتوا، یک محتوای تبلیغاتی جذاب و کاربرپسند تولید کنید تا تبلیغاتی که انجام میدهید، بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشد. |}{
- اما برای افزایش بازدید پیج مان توسط مخاطبان باید از روشهای تبلیغاتی در اینترنت و اینستاگرام استفاده کنیم. |}
دقت داشته باشید اینفلوئنسری که قرار است محصول یا برند شما را معرفی کند در زمینه مرتبط و نزدیک به حوزه کاری شما فعالیت داشته باشد. برای مثال اگر پوشاک ورزشی میفروشید، باید اینفلوئنسر مورد نظر شما در زمینه ورزشی فعال باشد. واکنشگرا یعنی چه؟ یعنی اینکه وبسایتی که صفحات آن واکنشگرا است، در کامپیوتر یا موبایل به شکل درست نمایش داده میشود.
{۴. تقویت رابطه با مشتریان
|}روش اول این است که اسپانسر محتوای پیج دیگری شوید و با تأمین هزینههای تولید محتوا از آنها بخواهید برند شما را هم در محتواهایشان معرفی کنند. مثلا یک روش متداول برای برندهای ایرانی این است که اسپانسر کلیپ طنز کمدینهای اینستاگرامی شوند. بازیگران هم در ازای تأمین این هزینه، محصول را معرفی میکنند یا در طی ویدیو از آن استفاده میکنند و در کپشن هم تبلیغات انجام میدهند. با استفاده از ویدیوهای کوتاه و جذاب، میتوانید ویژگیهای خاص محصول یا خدمات خود را به وضوح نمایش دهید و در عین حال احساسات مخاطب را تحریک کنید.
اطلاعات جامعی درباره تعاملات، بازدیدها و عملکرد تبلیغات شما ارائه میدهد. میتوانید ببینید که کدام پستها بیشترین تعامل را داشتهاند و چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را داشته است. اینستاگرام Insights اطلاعات جامعی در مورد دنبالکنندگان و نحوه تعامل آنها با محتوای شما ارائه میدهد. این ابزار به شما کمک میکند تا بفهمید که چه نوع محتوایی بیشترین تعامل را دارد و کدام بخش از جمعیت هدف شما بیشترین فعالیت را دارند. اگر به دنبال این هستید که برند شما بیشتر شناخته شود، هدف افزایش آگاهی از برند بهترین انتخاب است. این نوع تبلیغات باید به گونهای طراحی شوند که نام و هویت برند شما به خوبی در ذهن مخاطبان نقش ببندد.
حال که پیجتان آماده است، در قدم دوم باید پیج مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کنید. همچنین در ابتدای کار از آشنایان و دوستان خود بخواهید تا پیج شما را حمایت کنند و آن را فالو کنند؛ زیرا افراد پیجی را که هیچ فالووری ندارد، برای دنبالکردن انتخاب نمیکنند. البته برای جمعآوری تعداد حداقلی فالوور، اصلا به سمت خرید فالوور فیک نروید و از همان ابتدا سعی کنید پیجتان را با روشهای اصولی ارتقا دهید. تعامل مستمر با مخاطبان و پاسخگویی به سوالات و نظرات آنها میتواند به افزایش اعتماد و رضایت کاربران کمک کند. از این رو، سعی کنید همواره با مخاطبان خود در ارتباط باشید و به درخواستها و مشکلات آنها رسیدگی کنید.
چه کسی از تخفیف بدش می آید؟ یا اینکه می توانید اهداف اقتصادی را در نظر نگیرید و یک سری رویداد های رقابتی یا سرگرم کننده برای مخاطبان خودتان ترتیب دهید تا مخاطب بیشتر با شما تعامل برقرار کند. از امکانات اینستاگرام برای تعیین مدت زمان تبلیغات و همچنین کنترل هزینهها بهرهبرداری کنید. این شامل تعیین مشخصات مخاطبان هدف مانند سن، جنسیت، محل زندگی، علایق و نیاز آنان است.
این امکان به برندها اجازه میدهد تا محتوای گوناگونی ارائه دهند و کاربران نیز بتوانند بین محتواهای مختلف پیمایش کنند و اطلاعات بیشتری را در یک زمان، دریافت کنند. تبلیغات اینستاگرام به معنای استفاده از این شبکه اجتماعی برای نمایش و تبلیغ محصولات، خدمات، یا برندها به کاربران آن است. به دلیل این امکانات متعدد و البته ماندگاری همیشگی پستهای اینستاگرام در فید حساب کاربری، پست گذاشتن در این شبکهی اجتماعی، بهترین راه تبلیغات در اینستاگرام است.
در این بخش به بررسی مزایا و معایب تبلیغات جادویی در اینستاگرام پرداختهایم. محتوای تولید شده توسط کاربر یکی از بهترین روش های تبلیغات در اینستاگرام است. اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد، میتوانید با به چالش کشیدن آنها برای پست گذاشتن از طرف شما، از آنها برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید. به علاوه، شما میتوانید از مخاطبان خود بخواهید برای شما عکس بفرستند و از این عکسها در تولید استوریهای خود استفاده کنید. اینستاگرام به دلیل داشتن تعداد کاربران فعال و همچنین محبوبیت بالا به بستری مهم برای تبلیغ کسبوکارها تبدیل شده است. اگر به دنبال آن هستید که مخاطبان بیشتری کسب کرده و راندمان فروش خود را افزایش دهید، چارهای جز بهروز کردن شیوههای بازاریابی نخواهید داشت!
یکی از مهمترین بخشهای یک حساب کاربری تبلیغاتی در اینستاگرام، لینک است. برای حسابهای کاربری دارای کمتر از ۱۰ هزار فالوور، تنها جایی که میتوان لینک عملکردی در اینستاگرام قرار دارد، پروفایل است. شما میتوانید به صفحهی اصلی وبسایت خود یا به صفحات محصولات لینکدهی کنید و بهتر است که صفحهی لندینگ را هر از چندگاهی عوض کنید. درج تبلیغ در ساعات مناسب شبانه روز میتواند تاثیر بسزایی در موفقیت و دیده شدن یک تبلیغات اینستاگرامی داشته باشد. انتخاب زمان مناسب برای ارسال تبلیغات به مخاطبان، میتواند باعث افزایش توجه آنها به تبلیغات شما شود.
در واقع با این کار تبلیغتان را فقط به کسانی نشان میدهید که شما را به هدفتان میرسانند و اقدام موردنظرتان را انجام میدهند. تشخیص مخاطبان هدف اصلا کار سختی نیست و برای انجام آن فقط لازم است کمی دقیقتر به فالوورهایتان نگاه کنید و ویژگیهای شخصیتی آنها مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علایق، سبک زندگی و… را کشف کنید. برای مثال فرض میکنیم شما یک پیج در زمینه کارآفرینی و استارتاپ دارید و در آن درباره نحوه راهاندازی شغل، زندگی کارآفرینان موفق و..
پس حال که این را می دانیم، بهتر است بگوییم ما هم قرار است 10 تا استراتژی تبلیغاتی را بگوییم که هیچکدام به دیگری برتری ندارد و شما از همه آن ها می توانید استفاده کنید. ما نمی گوییم چه کاری انجام دهید، می خواهیم بگوییم چه کار هایی “می توانید” انجام دهید و راه را به شما نشان دهیم. اما رفتن این راه و استفاده از هر بهترین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام بستگی به شما دارد. پس بیش از این وقت را تلف نکنیم و برویم تا مسیر رسیدن به موفقیت در اینستاگرام را هموار تر کنیم. اولین گام در اجرای کمپین تبلیغات د اینستاگرام، تعیین اهداف مورد نظر است.
پیج باید برای پذیرش این افراد آماده باشد؛ برای آمادهسازی مطمئن شوید اقداماتی که در ادامه بیان میکنیم، انجام شده باشند. شما در این روش تبلیغاتی می توانید مخاطبین خود را بر اساس شهر و ساعت و … انتخاب کنید و این یک مزیت بزرگ برای کسانی است که قصد دارند در اینستاگرام تبلیغاتی هدفمند انجام دهند. اگر شما 1000 فالوور دارید باید میانگین پست های تصویری شما 100 لایک بخورد و ویدئوهای شما 200 ویو به خود بگیرد و استوری شما 250 نفر بازدیدکننده داشته باشد. پس اگر فالوور فیک خریداری کنید جز اینکه پولتان را دور ریخته باشید و اعتماد دنبال کنندگان را از دست بدهید کار دیگه ای نکردید. تعیین زمان مناسب برای انتشار تبلیغات، با توجه به رفتار آنلاین مخاطبان.
اینستاگرام و تبلیغات هدفمند