سئو فروشگاه اینترنتی برای موبایل
سئو موبایل چیست؟ راهنمای بهینه سازی برای موبایل
افزایش ترافیک کاربران ایرانی، روزانه در گوگل دربارهٔ کالا و خدمات مختلف جستجو میکنند. اگر در صدر نتایج قرار بگیرید، احتمال جذب مشتری بالقوه چندبرابر میشود در نتیجه فروشتون رشد چشمگیری پیدا می کنه. و نوع دوم کلمه کلیدی اطلاعاتی است information keywordsهدف این کلمات کلیدی در واقع پاسخ دادن به سوالات کاربران یا درک موضوعی با جزئیات بیشتر می گردند. از دستگاه های مختلف برای بررسی درست بودن تایپوگرافی خود استفاده کنید و در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد کنید. تایپوگرافی می تواند تجربه کاربری سایت شما را بهبود بدهد یا خراب کند. در نتیجه، ارائه نشانهگذاری دادههای ساختاریافته به موتورهای جستجو مهمتر از همیشه است تا بتوانند نتایج غنی را برای کاربران نمایش دهند.
ایجاد یک ساختار اطلاعاتی مناسب برای سایت فروشگاهی میتواند تفاوت بسیاری بین شما و رقبایتان ایجاد کند. به دلیل تعدد صفحات ایجاد شده توسط محصولات، توجه به ساختار اطلاعاتی بهینه و سازگار با موتورهای جستجو در سئو فروشگاهی اهمیت زیادی پیدا میکند. هدف اصلی سئو در سایتهای فروشگاهی، افزایش فروش و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. به همین دلیل، تمرکز بر کلمات کلیدی مرتبط با محصولات، برند و فرایند خرید است. انتخاب یک آژانس معتبر برای بهینهسازی سایت فروشگاهی شما از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس به عنوان یک ارائهدهنده حرفهای خدمات سئو فروشگاهی، با داشتن تیمی متخصص و با تجربه، میتواند به شما در رسیدن به اهداف تجاری و افزایش ترافیک سایت کمک کند.
اگر سایت شما برای موبایل بهینهسازی نشده باشد، بخش عظیمی از کاربران و مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد. بنابراین، اکنون زمان آن است که سئو موبایل را در اولویت استراتژیهای دیجیتال خود قرار دهید. اگر به کاربران تلفن همراه توجه نکنید احتمالا حجم عظیمی از ترافیک را از دست خواهید داد. اگر سایت شما مناسب نیست یا محتوای کمتری را در سایت تلفن همراه خود نشان می دهد، به دست آوردن رتبه های خوب برای شما دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که ایجاد یک طراحی کاملاً کارآمد و واکنش گرا برای سایت (موبایل) خود بسیار مهم است.
نکته شماره یک برای بهینه سازی سرعت سایت موبایل شما این است که روی میزبانی وب بهتر سرمایه گذاری کنید. بسیاری از سایت ها بر روی هاست های مقرون به صرفه ای اجرا می شوند که فضای زیادی از سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارند که می تواند باعث کند شدن سرعت سایت آنها شود. یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای بهبود سئوی موبایل سایت خود انجام دهید، بهبود سرعت بارگذاری سایت است. بارها و بارها، مطالعات نشان داده اند که افراد سایت هایی را ترک می کنند که به کندی بارگذاری می شوند و احتمالاً هرگز باز نمی گردند. موتورهای جستجو درک بهتری از سایت فروشگاهی شما پیدا خواهند کرد و در نهایت رتبه بهتری در نتایج خواهید گرفت.
از فشرده سازی تصاویر، کش کردن داده ها و استفاده از سرورهای قدرتمند برای افزایش سرعت بارگذاری استفاده کنید. سئو سایت فروشگاهی از مهمترین اقدامات موثر در جهت افزایش فروش و موفقیت در دنیای کسب و کارهای اینترنتی است. این کار با استفاده از تخصص و مشاورههای شرکتها و یا اشخاصی که در این زمینه فعالیت دارند، میتوانید گامی مهم در جهت افزایش فروش سایت خود بردارید. پس هدف اصلی از سئو سایت فروشگاهی، افزایش بازدید از سایت و در نهایت، افزایش فروش آن فروشگاه اینترنتی است. با سئو، تجربه کاربری بهبود مییابد، زیرا ساختار سایت و محتوای آن به گونهای طراحی میشود که دسترسی و ناوبری برای کاربران راحتتر باشد.
URL یا همان نشانی اینترنتی هر صفحه، در واقع کارت ویزیت آن صفحه برای موتورهای جستجو و کاربران است. یک چالش اساسی برای وب سایت های فروشگاهی آنلاین، کشف در نتایج جستجو است. سئو سایت فروشگاهی میتواند به خریداران در کشف سایت شما در هر مرحله از سفر کمک کند. یادتان باشد که محتوای صفحات داخلی سایتتان را انسان محور بنویسید و برای هر محصول به طور جداگانه داستان سرایی کنید. بعلاوه، هر چه محتوای محصولتان طولانیتر باشد، فرصت بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی به طور طبیعی و انسان گونه در متنتان دارید. به این صورت سایت شما در صفحه نتایج جستجو تبدیل به یک «ریچ اسنیپت» میشود؛ کاربران ناخودآگاه بیشتر روی لینک سایت شما کلیک میکنند؛ ترافیکتان بالا میرود، و دودو تا چهارتا!
از بهترین این ابزارها KWfinder، ahref و Semrush را میتوان نام برد. لایسنس kwfinder را میتوان با پرداخت هزینه ریالی از سایتهای ایرانی خرید و استفاده کرد. شرکت دیجیتال مارکتنیگ پرش، یکی از تخصصی ترین مجموعههای ارائه دنده سئو سایت فروشگاهی میباشد. ما در پرش مارکتینگ با دارا بودن نمونه کارهایی بسیار قوی از سئو بسایت فروشگاهی، میتوانیم وب سایت شما را به صورت رایگان آنالیز و فرایند سئو را در اسرع وقت برایتان آغاز کنیم. یک ساختار URL خوب، نه تنها به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای صفحات را بهتر درک کنند، بلکه برای کاربران نیز خواناتر و قابل فهمتر است.
با بهینهسازی سایت برای موبایل، نه تنها رتبههای خود را در موتورهای جستجو بهبود میبخشید، بلکه تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان خود فراهم میکنید. با استفاده از تکنیکهایی مانند طراحی ریسپانسیو، افزایش سرعت بارگذاری، و بهینهسازی محتوا، میتوانید سایت خود را برای موبایل بهینهسازی کرده و از رقبای خود پیشی بگیرید. در این آموزش سئوی فروشگاهی شما خواهید آموخت چگونه یک استراتژی سئو برای فروشگاه اینترنتی خود طراحی کنید. در این آموزش به جنبههای مختلف سئو سایت فروشگاهی از جمله نکات تکنیکال، تحقیق کلمات کلیدی در سایت فروشگاهی و نکات محتوایی در سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت. موارد ذکر شده در این مقاله فارغ از اینکه شما از وردپرس، مجنتو، دروپال، شاپیفای و … برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کردهاید به شما در افزایش رتبه سایت فروشگاهی کمک خواهد کرد.
Keyword Surfer یک ابزار دوستداشتنی برای تحقیق کلمات کلیدی است که کلیدواژههای مشابه را در همان صفحهی نتایج جستجوی گوگل نمایش میدهد. تنها کاری که شما باید بکنید نصب افزونه گوگل کروم Keyword Surfer است. بدین ترتیب با جستجوی کلمات جدید در گوگل این افزونه کلمات مشابه را به همراه اطلاعات آماری کلمه نمایش خواهد داد. از دیگر اهداف سئو تکنیکال در سایتهای فروشگاهی مدیریت و بهینه سازی بودجه خزش (Crawling Budget) با توجه به تعداد بالای محصولات است. گوشی یکی از وسایلی است که به طور معمول در تمام ساعات شبانه روز در کنار فرد بوده و افراد برای رفع بسیاری از نیازهای خود از آن استفاده میکنند. داشتن فروشگاه اینترنتی در موبایل باعث میشود تا مخاطبان و مشتریان شما به صورت 24 ساعته و در تمامی روزها به محصولات و خدمات شما دسترسی داشته و در صورت نیاز از آن استفاده کنند.
محتوای شما فرصتی است تا به مشتریان اجازه دهید که برند شما را به گونه ای بشناسند که مستلزم فروش نباشد. همچنین یکی از ساده ترین راه ها برای رتبه بندی کلمات کلیدی بیشتر و دریافت بک لینک بیشتر است. تم های واکنش گرا می توانند تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود بخشند و بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه دارند. از آنجایی که گوگل به زمان ماندگاری در صفحه به عنوان نشانه ای از ارزش یک سایت نگاه می کند، داشتن سایتی که به راحتی قابل پیمایش و خواندن باشد، می تواند رتبه بندی را بهبود بخشد. علاوه بر صفحات محصول و دسته بندی، شما باید یک صفحه درباره ما و صفحه تماس با ما در سایت خود داشته باشید. این صفحات به خریداران و موتورهای جستجو اطلاع می دهند که شما معتبر و قابل اعتماد هستید، بنابراین این صفحات را نادیده نگیرید.
آنچه در این مطلب گفتیم فقط چشمهای از اقیانوس وسیع و جذاب شگفتیهای سئو سایت فروشگاهی بود. حالا که این مطلب را خواندهاید، تا حد زیادی از زیر و بم سئو مطلع شدهاید. پس پیشنهاد میکنیم یک قدم فراتر بروید و برای این که پرچم سایتتان را همیشه در قلههای گوگل نگه دارید، دوره سئوی آکادمی نوین را ببینید. در این دوره رمز و رازهای بسیار بیشتر و تخصصیتری را برای آن دسته از افرادی افشا کردهایم که عزمشان را برای فتح کردن قلههای گوگل جزم کردهاند. سئو به شما کمک میکند تا در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوید، که برای کسبوکارهایی که هدفشان جذب مشتریان محلی است، بسیار مهم است.
اما همه این ها فقط و فقط ابزارهایی هستند که باعث میشوند موتورهای جستجو متوجه شوند که سایت شما تجربهای باکیفیت را برای کاربران رقم میزند. در نتیجه، زمانی که یک نفر عبارتی را در اینترنت جستجو میکند، گوگل میداند که باید سایت شما را به او پیشنهاد دهد. محتوا شامل انواع مختلفی از متون، تصاویر، ویدیوها و صوتها است که در وبسایت یا پلتفرم شما ارائه میشود. محتوای سئو دوستانه friendly بهگونهای تولید میشود که موتورهای جستجو آن را ارزشمند و مرتبط تشخیص دهند. هدف اصلی این نوع محتوا، دستیابی به جایگاه بالا در نتایج جستجو (SERPs) و افزایش ترافیک، کلیکها و در نهایت تبدیل کاربران به مشتریان است. بهبود تجربه کاربری و استفاده از ابزارهای تحلیل به شما کمک میکند تا نتایج ملموس و پایدار به دست آورید.
مشاوره خدمات دیجیتال مارکتینگ و سفارش افزایش سئو سایت برای اعضای سرو نقره ای به صورت اصولی این امکان را فراهم می کند که رتبه خوبی را در موتور های جستجوی گوگل با توجه به قوانین ضروری گوگل کسب کنند. بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو یک رویا نیست اصول آن را باید بدانید. سرو نقره ای خدمات سئو فروشگاهی را به صورت جداگانه به شمایی که سایت خود را سئو می کنید ارائه می دهد. اگر از وبسایتساز فروشینو استفاده کنید، درگیر کدنویسی و مدیریت فایلها نمیشوید. شما تنها باید محتوای باکیفیت تولید کنید و کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب نمایید. کاربران دوست دارند خریدشان سریع و آسان باشد، و سایتی که کند باشد، آنها را فراری میدهد.
مقالاتی بنویسید که کاربران را با نحوه انتخاب و خرید محصولاتتان آشنا کنند. مثلاً "راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب برای دویدن" میتواند کاربران علاقهمند به ورزش را به سایت شما بکشاند. با ایجاد یک کانال یوتیوب و به اشتراکگذاری ویدئوها، شما نهتنها سئوی سایت بلکه در موتور جستجوی بزرگ یوتیوب نیز ترافیک کسب میکنید. ساختار سایت شما باید به گونهای باشد که کاربر با یک نگاه، به راحتی مسیر خود را پیدا کند. به جای اینکه بازدیدکننده را گیج کنید، مسیری ساده و قابل فهم ایجاد کنید.
این نوع سئو شامل بهینهسازی محتوا، ساختار صفحات، و المانهای فنی است که بر تجربه کاربر و فهم موتورهای جستجو تأثیر میگذارد. از جمله عناصر مهم سئو داخلی میتوان به استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوانها، توضیحات متا، و متنهای اصلی، بهینهسازی تصاویر، استفاده از URLهای کوتاه و خوانا، و ایجاد ساختار لینکهای داخلی اشاره کرد. همچنین، توجه به سرعت بارگذاری صفحات و سازگاری با دستگاههای مختلف (ریسپانسیو بودن) نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از جدیدترین ابزار های تحلیلی سایت و سئو برای فروشگاه های آنلاین لوازم و تجهیزات موسیقی می تواند ترافیک هدفمند جذب کند و به ارتقای تجربه کاربری کمک کند. بهینهسازی صفحات محصولات با توضیحات دقیق و استفاده از کلمات کلیدی در عناوین، متون و ویژگیهای محصول میتواند رتبه سایت را در نتایج جستجو ارتقا دهد. تصاویر محصولات باید با کیفیت بالا و حجم کم بهینهسازی شوند تا سرعت بارگذاری سایت سریعتر باشد.
سئو سایت فروشگاهی با توجه به دسته بندی ها، تگ محصولات و همینطور نیازمندی کاربران بسیار متفاوت از سئو دیگر انواع سایتها است. تیم سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران نوین، با انجام تحقیقات کامل در زمینه کسبوکار شما برای رسیدن به یک درک متقابل و سازنده، فعالیت خود را آغاز میکنند. این مرحله با بررسی و تحلیل وضعیت رقبا و پرسونای هدف شما کامل شده و نتیجه آن یک استراتژی سئویی و محتوایی کامل خواهد بود. علاوهبر تیم سئو، تیم بزرگ تولید محتوای وب دیجیتال مارکتینگ ایران نوین، سایت فروشگاه اینترنتی شما را تا رسیدن به دستاوردهای مدنظر همراهی خواهد کرد. سئو موبایل یکی از بخش های حیاتی در استراتژی بهینه سازی سایت ها است که نمی توان آن را نادیده گرفت. با توجه به اینکه بیشتر کاربران از موبایل برای جستجو استفاده می کنند و گوگل نیز سایت های بهینه شده برای موبایل را در اولویت قرار می دهد، باید برای بهینه سازی موبایلی سایت خود اقدامات لازم را انجام دهید.
اگر از وردپرس استفاده می کنید، به احتمال زیاد سایت شما واکنشگرا است و می تواند با همه صفحه ها سازگار شود. با این حال، خوب است بررسی کنید که سایت شما در ابزارهای آنالیز سایت چگونه مقیاس می شود. زیرا اگر مقیاس درستی نداشته باشد، باید با توسعه دهنده وب خود در مورد رفع آن صحبت کنید - یا موضوع دیگری را انتخاب کنید. امروزه اغلب کسبوکارها در حوزههای مختلف اعم از لوازم دیجیتال مانند موبایل یا لپتاپ، لوازم خانگی، پوشاک و غیره، تمرکز خود را بر فعالیت در فضای اینترنت گذاشتهاند. بستر وب (Web)، یکی از بسترهای اصلی در اینترنت و مورد اعتماد برای بسیاری از مخاطبان است.
با انتخاب یک شرکت سئو سایت فروشگاهی (سرو نقره ای) که این خدمات را به طور کامل ارائه دهد، کسبوکارهای فروشگاهی می توانند به بهبود بلندمدت در بازار آنلاین دست یابند. کدنویسی آن، امکان ایندکس (اینکه گوگل صفحات سایت را میبیند و برای نمایش در نتایج جستجو ذخیره میکند) سریع را فراهم میکند. صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای مدت بسیار طولانی "10 پیوند آبی" نبوده اند. آنها اکنون تنوع هدف جستجو را منعکس میکنند و بخشهای مختلفی را برای رفع نیازهای کاربران نشان میدهند. بسته محلی، تبلیغات فهرست خرید، محتوای ویدیویی و موارد دیگر بر تجربه جستجوی تلفن همراه غالب است.
سعی کنید در کنار تصاویر توضیحات کامل و دقیقی از محصول ارائه کرد و یک معرفی کامل از محصول را قرار دهید. سئو یا بهینه سازی سایت برای موبایل به فرآیند برای نمایش صحیح و کاربرپسند در دستگاه های موبایل مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها اشاره دارد. گوگل به طور خاص از الگوریتم Mobile-First Indexing استفاده می کند که به این معنی است که در حال حاضر نسخه موبایلی سایت ها برای رتبه بندی در نتایج جستجو از نسخه دسکتاپ آن مهم تر است. برای این که سایت شما آن بالا بالاها بماند، باید مجموعه کارهایی را انجام دهید که ما در یک کلام به آنها «سئوی سایت فروشگاهی» میگوییم. اگر با لفظ سئو غریبه هستید، باید بگوییم که این لفظ به معنای «بهینه سازی موتورهای جستجو» یا همان SEO است.
مثلاً اگر یک فروشگاه کفش دارید، بهجای هدفگذاری روی "کفش"، میتوانید از عباراتی مانند "کفش مردانه اسپرت نایک" استفاده کنید که دقیقتر و کمتر رقابتی است. محتوای صفحات محصول با محتوای مقالات و صفحات دیگر سایتها بسیار متفاوت است. به طور منظم سایت خود را با ابزارهایی مانند Google Search Console و Google Mobile-Friendly Test بررسی کنید. این ابزارها به شما کمک میکنند تا خطاهای مربوط به موبایل را شناسایی و برطرف کنید. همچنین، از ابزارهایی مانند Lighthouse برای ارزیابی عملکرد سایت در موبایل استفاده کنید.
در این صورت، موتورهای جستجو، این URLها را به عنوان صفحات تکراری خواهند شناخت. اتفاقی که اصلا برای سئوی فروشگاهی سایتتان خوب نیست و باعث میشود موتور جستجو در یافتن صفحه اصلی دچار سردرگمی شود. مسیریابی چندوجهی به شما این امکان را میدهد تا به زیرمجموعهای از محصولات در یک دستهبندی دسترسی پیدا کنید. وجههای دیگر این دسته میتواند بصورت زیرمجموعههایی مانند «قهوه ترک» و «قهوه اسپرسو» باشد. در چنین شرایطی محتوای ضعیف ایجاد میشود که برای سئو فروشگاهی خوب نیست. از گذشته سایتهای فروشگاهی از پروتکل HTTPS برای صفحات تکمیل سفارش خود استفاده میکردند.
تنها کافی است یک یادداشت را در آن صفحه قرار دهید که به مشتریان بگوید که این محصول موجود نیست و به زودی دوباره موجود میشود. یک توضیح انسان محور و جذاب که در آن از کلمات کلیدی به طور طبیعی استفاده شده است؛ و در عین حال به طور طبیعی به یک محصول مرتبط نیز لینک داده شده است. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس تیمی متشکل از طراحان، برنامه نویسان وب و کارشناسان بازاریابی دیجیتال هستیم. با استفاده از جدیدترین راه حل های مبتنی بر وب و جدیدترین تکنولوژی ها و ترندهای روز فناوری، به رونق کسب و کار شما کمک می کنیم. ابزار مدیریت متاتگهادر فروشینو، برای هر صفحه و محصول، میتوانید عنوان و توضیحات تعریف کنید.
همانطور که میدانید، موتورهای جستجو برای هر دامنه، یک بودجه خزش (Crawl Budget) در نظر میگیرد که تعیین میکند آن موتور جستجو چقدر از زمان و توجهش را به سایت شما اختصاص میدهد. شاید بپرسید این چه مشکلی دارد؟ خب، با اعدادی که فرض کردیم، تنها 12.5 درصد از صفحات سایتتان میتوانند در صفحه نتایج جستجو به نمایش درآیند. بنابراین، از لحاظ تئوری 87.5 درصد از تمرکز موتورهای جستجو روی صفحاتی از سایتتان خواهد بود که حتی لازم نیست در جستجوها ظاهر شوند. باید مطمئن شوید که محتوا و عملکردی که به کاربران دسکتاپ و موبایل ارائه میدهید یکساناند و کیفیت مشابهی دارند. گوگل در سال 2018 اعلام کرد که استراتژی خود را به mobile-first index تغییر خواهد داد. به این معنی که نسخه موبایل سایتها به عنوان مرجع اصلی در الگوریتمهای رتبهبندی گوگل استفاده میشود.
شما برای دریافت خدمات سئو و تولید محتوای سایت خود، میتوانید با بزرگترین آژانس تبلیغاتی کشور در تماس باشید. یکی از اشتباهات رایج سئو میتواند این باشد که حین بهینه کردن سایت فروشگاهی، صرفا به صفحات محصول بسنده کرده و اصلا مقالهای منتشر نکنید. در واقع نوشتن مقالات روی کلمات مرتبط، در درجه اول کمک میکند مخاطبان علاقهمند به محصولات را به سایت جذب کنید و در درجه دوم اعتبار کلی سایتتان را بالا میبرد. همینطور دادن لینکهای داخلی از این مقالات به صفحه محصول باعث میشود آنها هم راحتتر در نتایج جستجو رتبه بگیرند. عنوان صفحه (title) بدلیل تاثیری که روی نرخ کلیک صفحه در نتایج جستجو میگذارد دارای اهمیت فراوانی در سئو فروشگاهی است زیرا به کاربر و موتورهای جستجو درباره محتوای صفحه اطلاعات ارائه میدهد.
بیشمار از این منظر که روزانه به این تعداد افزوده میشود و به همین دلیل، دیدهشدن سایت فروشگاهی شما در نتایج اولیه، اهمیت پیدا میکند. یکی از بهترین منابع آموزشی برای سئو کردن فروشگاه آنلاین شما، رقبا هستند! یا مثلا اگر نمیدانید باید در زمینه ساخت بک لینک بیشتر رپورتاژ بخرید یا بک لینکهای وبلاگی، رقبا را آنالیز کرده و نسبت به نحوه فعالیت آنها، تصمیم دقیقتری بگیرید. اما اصلا این فایل چیست؟ در واقع در این فایل متنی آدرس و لینک تمامی صفحات سایت شما قرار گرفته و هدف از ساختنش این است که به گوگل و رباتهای آن کمک کنیم راحتتر صفحات سایتمان را پیدا کنند. بعد از ساختنش هم کافی آن را در یک صفحه سایت بارگذاری کرده و لینکش را در بخش sitemap در سرچ کنسول وارد کنید. به این ترتیب گوگل آن را شناسایی کرده و به مرور صفحاتتان را بررسی میکند.
– وبلاگ یا بخش مقالاتی در سایت ایجاد کنید که به سوالات مشتریان پاسخ دهد و مشکلات آنها را حل کند. محتوای آموزشی، راهنماهای خرید و مقایسه محصولات میتواند ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت شما بیاورد. حالا سوال پیش می آید که در سئوی سایت فروشگاهی چه کارهایی را باید انجام داد در ادامه با اقدامات این امر صحبت می کنیم. برخی از فروشگاههای اینترنتی به صورت تخصصی یک محصول یا یک دسته بندی از محصولات را به فروش میرسانند. بنابر هر دلیلی اگر این موارد به خوبی انجام نشود، احتمالا مشتری را از دست خواهید داد. اگر تجربه کاربری خوبی به بازدیدکننده ندهید، شما بیشتر از یک مشتری را از دست میدهید.
در اعمال تغییرات در فایل robots.txt نهایت احتیاط را داشته باشید و حتما در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید. اعمال تغییرات بصورت اشتباه در ویرایش این فایل میتواند سایت شما را به کلی از نتایج جستجو حذف کند. علاوه بر این، با توجه به اینکه CDNها محتوای موجود در یک سایت را کَش (cache) میکنند، به صورت خودکار، زمان بارگذاری کاهش مییابد. همچنین CDNها قابلیت این را دارند که به شکل بهتری حجمهای بالاتر ترافیک را مدیریت کنند. بهینهسازی یک سایت برای داشتن سرعت بیشتر یک کار تکنیکال به شمار میرود که شامل دهها و صدها اقدام مختلف ریز و درشت است. اما در عمل با اجرای سه روشی که در ادامه توضیح خواهیم داد، میتوان گفت که قسمت عمدهی مسیر بهینهسازی را طی خواهید کرد.
از فونت های بزرگ و خوانا استفاده کنید که کاربران موبایل به راحتی بتوانند آن ها را بخوانند. همچنین فاصله مناسب بین خطوط و کلمات را رعایت کنید تا تجربه خواندن در موبایل بهبود یابد. کاربران موبایل انتظار دارند که بتوانند به راحتی در سایت حرکت کنند، بدون اینکه دچار سردرگمی شوند. بنابراین باید از طراحی مینیمالیستی استفاده کنید، لینک ها و دکمه ها باید به وضوح قابل مشاهده باشند و برای لمس راحت باشند. برای اینکه بتوانید اعتبار بیشتری پیدا کنید، میتوانید از اعتبار دیگر سایتها کمک بگیرید.
حجم کم باعث می شود تصاویر به سرعت نمایش داده شود و مشتری از سایت شما خسته نشود که بخواهد به سرعت سایت را ترک کند. ما در آکادمی دیجیتال به شما تمام نکاتی که در مورد حضور موفق در فضای آنلاین لازم دارید را خواهیم گفت. به طوری که شما بعد از گذراندن دوره ها و مشاوره های کارشناسان خبره ما بتوانید علاوه بر توسعه کسب و کار دیجیتال خود، درآمد مطلوبی از آن داشته باشید. به پارامترهای URL خود توجه زیادی داشته باشید، بعضی از پارامترهای URL می توانند باعث ایجاد محتوای تکراری شوند. ما خودمان از آن تیم هایی هستیم که این فرایند را برای کسب و کارهای سنتی انجام میدهیم و به خوبی میبینیم که سئو در حال رشد بسیار شدیدی است. بنا به یک تحقیق اخیر 48% کاربران میگویند که وقتی در کنار عکس، ویدئوهایی از محصول نیز ببینند، احتمال خرید کردنشان چند برابر میشود.
می توان گفت داشتن یک سایت مناسب، انتخاب کلید واژه مناسب، تولید محتوای انحصاری، طراحی ui/ux مناسب برای سایت و لینک سازی های داخلی و خارجی جزو مهم ترین مراحل انجام سئو سایت فروشگاهی می باشند. با انجام هر یک از ۸ مرحله فوق در این راهنما، شما می توانید در کمترین زمان به رتبه بندی بالتر نتایج جستجو صعود کنید. با این ترفندها به شما قول می دهیم که افزایش کلیک فوق العاده ای داشته و فروش سایت تان چندین برابر می شود. کلمات کلیدی بدست آمده از فرایند تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سوخت مورد نیاز موشک سئو در طراحی استراتژی سئو سایت فروشگاهی و صعود در گوگل خواهد بود. لیست کلمات استخراج شده اهمیت زیادی در طراحی ساختار اطلاعاتی مناسب سایت فروشگاهی دارد. در ادامه درباره ساختار اطلاعاتی سایت فروشگاهی بیشتر توضیح خواهیم داد.
بسیاری از کاربران موبایل از جستجوهای محلی برای یافتن کسبوکارهای نزدیک خود استفاده میکنند. اگر سایت شما برای موبایل بهینهسازی نشده باشد، ممکن است در نتایج جستجوهای محلی نیز دیده نشوید. گوگل از سال ۲۰۱۹ به بعد، از Mobile-First Indexing استفاده میکند که اهمیت سئوسازی موبایل را نمایش میدهد. این به معنای آن است که گوگل نسخه موبایل سایت شما را برای رتبهبندی در نظر میگیرد. اگر سایت شما برای موبایل بهینهسازی نشده باشد، احتمال کاهش رتبههای شما در نتایج جستجو وجود دارد.
حتی اگر از آن دسته ای نیستید که می توانید خطاهای 404 خود را در google search console تا حد صفر برسانید باز هم پاک کردن و تغییر مسیر صفحات مرده خود ایده خوبی است. از کلیدواژه های کوتاه استفاده کنید تا تصمیم بگیرید که می خواهید صفحات دسته بندی خود را چه نام گذاری کنید. همچنین، هزینههای مربوطه برای سایتهایی که طراحی آنها بر عهده خود تیم پرش مارکتینگ است، با تخفیف بالا محاسبه خواهد شد. اما اگر میخواهید در جریان هزینه های حدودی سئو آنلاین شاپ ها قرار بگیرید، میتوانید از جدول زیر کمک بگیرید. آیا میدانید چرا سئو موبایل تا این حد مهم است؟ مطالعه مقاله “سئو موبایل چیست ” پاسخ این سوال را به شما خواهد داد. کلیه حقوق این سایت متعلق به آژانس دیجیتال مارکتینگ وب آنجل (کاوشگران آداک) می باشد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری